Kosztorys to jeden z kluczowych elementów tak zwanej metody kosztorysowej, która to jest jedną z form likwidacji szkód w samochodzie. Jego weryfikacja nie jest tak trudna, jak mogłoby się wydawać. Wystarczy tu zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii. Jest to ważne o tyle, że pozwala uzyskać odszkodowanie znacznie wyższe od tego, które zostało początkowo wypłacone.

Spis treści:

  1. Postępowanie w przypadku wypłaty zaniżonego odszkodowania
  2. Weryfikacja kosztorysu w praktyce

Postępowanie w przypadku wypłaty zaniżonego odszkodowania

Bardzo często do czynienia mamy z sytuacją, w której poszkodowanym w wypadku kierowcom wypłaca się odszkodowanie niższe od tego, które im przysługuje. Wynika to z tego, iż Towarzystwa Ubezpieczeniowe obniżają niekiedy niektóre pozycje w kosztorysie, nie uwzględniając wszystkich wymienionych szkód. Aby się przed tym ustrzec, należy przeprowadzić rzetelną jego analizę. W tym celu warto skorzystać z usług niezależnej kancelarii odszkodowawczej specjalizującej się w tego typu sprawach. Jedynie wówczas będzie można mieć pewność, że wszelkiego rodzaju nieprawidłowości zostaną odpowiednio wychwycone. Tego typu usługę ma w swojej ofercie polski rzeczoznawca w Niemczech z firmy MOTOEXPERT. Zatrudnieni tu eksperci specjalizują się między innymi w opiniowaniu oraz niezależnym kosztorysowaniu szkód powypadkowych powstających na skutek niezawinionych, zagranicznych wypadków. Rzeczoznawca z MOTOEXPERT wykona dla Państwa precyzyjną kalkulację kosztów naprawy samochodu, z uwzględnieniem niemieckiego prawa.

Weryfikacja kosztorysu w praktyce

Oto kilka rzeczy, na które należy zwrócić uwagę, dokonując weryfikacji kosztorysu. Pierwsza z nich dotyczy części, jakie zostały zamontowane w samochodzie. Jeżeli przed wypadkiem znajdowały się tam oryginalne elementy, teraz dokładnie takie same muszą się znaleźć na ich miejscu. Nieuczciwi ubezpieczyciele często wykorzystują niewiedzę kierowców i montują w ich pojazdach tańsze zamienniki, co przyczynia się do obniżenia wartości samochodu. Zdaniem Sądu Najwyższego, praktyka tego typu jest niezgodna z prawem. Wynika to z tego, iż Towarzystwa Ubezpieczeniowe zaniżające w ten sposób kosztorys zarabiają na tym procederze, świadomie działając na szkodę klienta. Równie częstą praktyką jest amortyzacja części samochodowych. Ubezpieczyciele dokonują tu zmniejszenia kwoty przysługującej w ramach odszkodowania o stopień zużycia danej części. Tego typu działanie także jest niezgodne z prawem. Wyjątek stanowi sytuacja, kiedy możliwe jest wykazanie, że zabieg ten przyczynił się do wzrostu wartości auta. A jeśli potrzebujesz ekspertyzy samochodu po naprawie, to zapraszamy do kontaktu.